TITULO
STORY
Once upon a time three
little pigs lived in the forest. The youngest one started building a house with
straw, his older brother built it with wood, and the oldest one built it with
bricks, to get protected from the wolf.
P.L: I will build my
house as soon as I can to start playing!
P.M: I will build my
wooden house as soon as I can to start playing with my brother!
P.B: I will build my
house with bricks to get protected from the wolf, although it can take more
time.
At that time, the three
little pigs started building their houses. When the younger brothers finished,
they started playing. However, the oldest brother still worked building his
house.
P.L: Look, our older
brother is still building his house.
P.M: Yes, but we are
here playing and having fun.
P.L and P.M: Hahahaha.
P.B: You’ll see when the
wolf comes.
The next day, when the
three little pigs had already built their houses, they started hearing howls
from a wolf in the forest.
Wolf: Auuuuuuu,
auuuuuuuu
The wolf arrived to the
house of the smallest little pig and knocked at the door…
P.L: Who’s at the door?
Wolf: It’s me, the wolf!
Open the door!
P.L: No, I’m not
opening.
Wolf: So I will blow, I
will blow and I will demolish your home.
P.L: Help! Help!
Then, the little pig
escaped to the house of his older brother.
P.M: Who’s at the door?
Wolf: It’s me, the wolf!
Open the door!
P.M: No, I’m not
opening.
Wolf: So I will blow, I
will blow and I will demolish your home.
P.L y P.M: Help! Help!
Then, the two little
pigs hid into the house of the oldest little pig, and the wolf ran behind them.
P.B: Who’s at the door?
Wolf: It’s me, the wolf!
Open the door!
P.B: No, I’m not
opening.
Wolf: So I will blow, I
will blow and I will demolish your home.
3 Little pigs: You will
not be able!
And the wolf blew,and blew and blew and could not demolish their
home. The wolf got tired of blowing, left, and never came back to that forest.
OBJETIVOS
OBJETIVOS
· - Comprender el cuento de “Los Tres Cerditos”.
· - Acercar a los niños la lengua inglesa a
través del teatro.
- Conocer
vocabulario relacionado con los tamaños
DÓNDE Y CUÁNDO
En
el aula. Después de la Asamblea, como actividad principal
del día. El cuento se podrá trabajar con
más actividades a lo largo del día.
PROCEDIMIENTO
En
un primer momento y antes de comenzar la obra de teatro mostraremos las
flashcards donde aparezcan cada cerdito con la casa que le corresponde (Ej.:
“Yo soy el cerdito pequeño y esta es mi casa”).Primero se hará con el cerdito
pequeño y el grande y luego se introducirá el mediano que es el concepto que
más les costara asumir.
Después
de esto realizaremos la obra de teatro. Y
como actividad posterior, volveremos a reforzar con las flash- cards lo
anteriormente dicho en la actividad previa. Una vez se haya reforzado se
preguntará a los niños y niñas quien es el dueño de cada casa.
EDAD
La
edad a la que va dirigida es de 4-5 años, ya que se introduce el término
“medium”, el cual es más complicado de adquirir.
MATERIALES
- Papel
continúo.
- Rotuladores.
- Caretas:
pinturas, gomas y cartulinas.
- Flash- cards.
VARIACIONES
- Se
puede representar en el rincón de los cuentos.
- Para
niños más mayores se puede introducir más vocabulario, como por ejemplo, el
material por el que está hecho cada casa (paja, madera o ladrillo).
No hay comentarios:
Publicar un comentario