sábado, 15 de febrero de 2014

TEATRO 4. WHAT’S THE FLAVOUR OF THE MOON?




TÍTULO



STORY

Once upon a time there was a group of animals. The animals want to know what the flavour of the moon is, but nobody can.But the turtle tries.


Turtle: I´m going to climb up the tall mountain to catch it. I didn´t get it. Come here elephant!

Elephant: I´m going to climb up on top of you turtle and I´m going to try to catch the moon with my horn. I didn´t get it. Come here giraffe.

     Giraffe: With my long neck I will get the moon!. I didn´t get it.

Moon: I climb up the sky.

Turtle, elephant, giraffe: Come here Lion!

Lion: Don´t worry!. With my paws I will get the moon. I didn´t get it

Turtle, elephant, giraffe, lion: Come here mouse!.

 Moon: Well the mouse is little  I don´t need to move. You won´t catch me!.

Mouse: Yes, I got it! I will share it with you. What is the flavour of the moon?

Giraffe: The flavour is the food that you prefer

Turtle, elephant, giraffe, lion and mouse: And this is the end of the story!



OBJETIVOS

-  Repasar los animales.
- Fomentar la atención.
- Divertirse.
- Diferentes adjetivos.
     - Diferenciar entre dulce y salado

         
        DÓNDE Y CUÁNDO


En el aula, en la fiesta de fin de curso porque trabajamos conceptos que han visto durante todo el curso.

      PROCEDIMIENTO

   ACTIVIDAD 1:

comenzaríamos presentando a los animales del teatro (tortuga, elefante, jirafa, león y 
ratón).

  ACTIVIDAD 2: 

Una vez hecha la presentación, nos dispondríamos a representar el teatro.

 ACTIVIDAD 3

Al finalizar el teatro , pediríamos a los niños que cerrasen los ojos y abriesen la mano para 
darles jumpers o nubes, y preguntarles a que les sabe la luna, si a dulce  o salado.

  ACTIVIDAD 4: 

Para finalizar, repasaríamos los animales del teatro, preguntaríamos:
           
What animal is this?
         
This is a ……
         
Is this animal small or big?
        
The animal eats …. (y su comida correspondiente).

EDAD

2-3 años

MATERIALES

   Cartón, belcro, pintura de luz negra, jumpers y nubes.

  VARIACIÓN

  En lugar de trabajar los sabores, trabajaríamos las texturas, olores y colores de cada animal.




No hay comentarios:

Publicar un comentario