TÍTULO
Hello children, how are you??
Let´s tell a story! Ok?
Today we are going to play with Das and Zas
Zas looks through the window, what is the weather
like?
Is it sunny? Is it cloudy? ….
Big and small go down the slide
but , where are das and zas? are they here? no! there isn´t
Das and Zas go on the swings
Ohhh it´s time to go home, we are going to collect the toys
Where are the toys?
are they Here?
Ohh! Here they are! It's the bucket and the spade!!
And here is the truck
Very well, let´s say goodbye to Zas and Das
BYE, BYE .
Thanks so much !!
OBJETIVOS
- Los
animales
- Que
identifiquen el tiempo que hace en el día
- Los
modales ( en segundo plano)
-
Psicomotricidad fina
CUÁNDO Y DÓNDE
CUÁNDO Y DÓNDE
Podría ser durante la asamblea para aprovechar y que
vean el día que hace hoy y trabajar el tiempo , también podría ser antes de que
se vayan a jugar para que jueguen a ser los animales de el cuento.
PROCEDIMIENTO
Now we are going to play ! ok?
This is the jungle but
where ARE the animals ?
Miriam can you help me? yes / where is the elephant ?
Take it and sitck it
HERE/THERE
Carlos can you help me ? yes/ where is the giraffe ?
Take it and stick it HERE
/THERE
Very good
And this is the sky! but where
is the sunny and THE cloud?
alex can you help me ? where is the SUN?
Very good alex it´s sun
Laura can you help me ? where is the cloud?
very good laura it´s raining
Pepe can you help me ? where is the cloud and A little bit
OF rain ( la nube con un poco de lluvia)
And FINALLY
This is a child and he is
playing but
where is the bucket ? and THE
spade ?
jessi can you help me ? where is the bucket and THE spade ?
Very good !!! thanks children!
goodbye!
EDAD
A partir de 3
VARIACIONES
EDAD
A partir de 3
VARIACIONES
Se les puede presentar muñecos para que
los vean más de cerca y así cuando aparezcan el cuento se imaginen que son esos
mismos muñecos.
MATERIALES
No indicaba. Pero el cuento sobretodo que se trabajará mucho con el en clase.
MATERIALES
No indicaba. Pero el cuento sobretodo que se trabajará mucho con el en clase.
No hay comentarios:
Publicar un comentario